من و او

به یاد شهید والامقام محسن حاج رضایی و به احترام او...!!!

من و او

به یاد شهید والامقام محسن حاج رضایی و به احترام او...!!!

من و او

من و او
من و او یعنی ما...
من و او یعنی من که همیشه با او خواهم بود و او که همیشه با من خواهد بود!
من و او یعنی یک زندگی دنیایی و فرا دنیایی!!!
او برای من کسی هست جز محسن...

نویسندگان

شهدایی که هنگام دفن لبخند زدند

جمعه, ۱۵ آذر ۱۳۹۲، ۰۸:۲۹ ق.ظ
«شهید سید وسام محسن شرف الدین» معروف به «سید نصر‌الله» که پنجشنبه شب گذشته در حومه دمشق به شهادت رسید هنگام دفن لبخند زد و در کنار شهدای شیعه ای ثبت شد که پیش از این مصداق این جمله شده بودند که "شهید نظر می کند به وجه الله" ... شهدایی نظیر «علی المؤمن» جوان وارسته بحرینی٬ «حبیب لک زایی» سردار رشید سیستانی٬ «محسن حاج رضایی»٬ «حسن تقی‎پور گلسفیدی» و «رضا قنبری» از دلاوران جنگ تحمیلی.

17 سال، 20 سال، پُر پُرش 25 سال، سن و سال جوان هایی بود که درس و مدرسه و دانشگاه را نیمه کاره رها می کردند و راهی جبهه ها می‎شدند. وصیت نامه هایشان را که می خوانی، گویا با چهل ساله هایی طرفی که دیگر چم و خم روزگار را یاد گرفته اند و بعد از یک راه طی شده ـ به قول آوینی ـ، نشسته اند وصیت نامه نوشته اند.

راه این شهدا همچنان ادامه یافت و مردم کشورهایی همچون بحرین٬ سوریه و لبنان برای رسیدن به عزت و آزادگی جان‎ها بر کف دست‎هایشان گرفتند و جنگیدند.

راه شهادت هنوز هم بسته نشده و چه بسیار شیردلانی در توطئه‎های تروریستی کوردلان در همین سرزمین مادری‎مان به معنای واقعی "عاقبت به خیری" رسیدند.

در این بین٬ شهدایی بودند که هنگام دفن٬ لبخندی بر این دنیای فانی زدند و به لشگر سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پیوستند. ما نیز نتوانستیم به سادگی از کنار این موضوع گذر کنیم.

شهید اول: حسن تقی‎پور گلسفیدی

فرازهایی از وصیتنامه این شهید: خیلی دوست دارم در مراسم و مجالسی که به خاطرم برگزار می نمایید، نوحه ی ابی عبدالله الحسین(ع) و روضه ی آن حضرت را بخوانید تا ملت منقلب و مسلمان به خاطر آن حضرت بگریند و دیگر آن که می خواهم در کنار دیگر یارانم در بهشت تازه آباد سلمانشهر آرام گیرم و با آنان تجدید بیعت نمایم و ضمناً به مدت دوازده روز روزه بدهکار هستم. لطفاً برایم آن ها را به جا آورید. همچنین نماز قضا بسیار دارم، اگر لازم باشد برایم انجام دهید. از مال دنیا چیزی ندارم، ولی اگر احیاناً مالی است که اکنون به خاطر ندارم، از خانواده  تقاضا می کنم تا آن ها را در راه خدا انفاق کنند تا در آن دنیا با دست خالی از مادیات به دیدار پروردگارم بروم و خدای ناکرده چیزی مرا به خودش وابسته نگرداند.
پنج شنبه بیست و یکم مردادماه 1361 اهواز – پایگاه شهیدبهشتی – تیپ کربلا – گردان علی ابن ابی طالب(ع) – گروهان یکم

شهید دوم: محسن حاج رضایی

این شهید شب 21 بهمن 1364 یعنی در سن 22 سالگی, در هفتمین سالگرد انقلاب اسلامی، در ترکیب گردان کربلای اهواز در عملیات والفجر 8  فاو شرکت کرد و سرانجام درهمین عملیات در 23 بهمن در ساحل فاو, نزدیک کارخانه نمک به شهادت رسید. پیکر مطهرش پس از چند روز که در سرد خانه نگهداری شد به محلات انتقال یافت و طی مراسمی با حضور خانواده و جمعی کثیری از مردم تشییع و در گلزار شهدای شهرستان محلات در آغوش خاک آرام گرفت.

شهید سوم: رضا قنبری

این شهید 19 دی ماه سال 65 در عملیات کربلای 5 درحالی که در شلمچه تیربارچی بود، پس از اصابت تیری به قلبش در دم به شهادت رسید.

فرازهایی از وصیتنامه این شهید: اگر تکه تکه هم بشوم دست از دین اسلام بر نمی دارم. بخدا قسم از من حقیر بشنوید مال این دنیا هیچ ارزشی ندارد و هیچ بهانه و دلیلی برای شرکت نکردن در جنگ را ندارید. ولی حب دنیا و سستی ایمان نمیگذارد شما بسوی خدای خود بشتابید. بترسید از اینکه هر هفته نامه اعمال ما دو مرتبه پیش امام زمان (عج) باز می شود. نکند خدای ناکرده امام زمان (عج) از دست ما ناراحت و شرمنده شود. مگر خون شما از خون امام حسین (ع) و یارانش رنگین تر است و یا از آ نان معصوم ترید. در راه اسلام شهید شدند تا این آزادی را برای شما بدست آورند. بیایید لااقل اگر ایمان ندارید آزاد مرد باشید. نگذارید که دشمن به خاک و ناموس شما تجاوز کند. قرآن می فرماید: هر کس خود را شناخت خدای خود را شناخته است. بیایید فکر کنید و ببینید که هستید،از کجا آمده اید و به کجا خواهید رفت.

شهید چهارم: علی المؤمن

مهندس شهید "علی المومن " جوان پاک باخته بحرینی که سلحشورانه در میدان دفاع از حق و حقیقت قدم نهاد و  جان پاکش را در این راه فدا کرد.

نیروهای رژیم آل‎خلیفه در حال هجوم به جمعیت تحصن کننده در میدان "لؤلؤه"  بودند که شهید علی المومن نجات جان زنان مستقر در میدان٬ خود را سپر تهاجم نمود.

شهید پنجم: حبیب لک زایی

سردار بی ادعا و گمنام زمین و نام آَشنای آسمانی‌ها، در 25 مهر ماه 1391 در مأموریت کاری و در لباس سبز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در بیمارستان بعثت نیروی هوایی ارتش مصادف با سالروز شهادت حضرت امام جواد(ع) و در سومین سالگرد شهادت سرداران شهید نورعلی شوشتری و شهید رجب‏علی محمدزاده ـ که به تعبیر سردار شهید لک‏زایی شهدای وحدت، امنیت و خدمت بودند ـ به فیض شهادت نائل شد و در سایه سپیدارهای ملکوت آرمید.


از مهم‎ترین مسوولیت‎های این شهید می‎توان به "تک تیرانداز گردان کمیل لشکر 41 ثارالله در دشت عباس"٬ "حضور در جبهه با سپاه حضرت رسول(ص)"٬ "تلاش فراوان برای جذب و اعزام نیرو به جبهه"٬ "تک تیرانداز گردان 409 لشکر 41 ثارالله(ع) در جنوب اهواز"٬ "مسئول اکیپ گشت پایگاه زابل"٬ "مسئول بسیج پایگاه زابل در سال 61"٬ "فرمانده حوزه مقاومت نجف اشرف بخش مرکزی زابل در سال 63"٬ "مسئول ستاد گردان لشکر 41 ثارالله در جنوب شلمچه در سال 66"٬ "کمک فراوان به سیل‌زدگان زابل در سال‌های 69 و 70"٬ "نقش تعیین‌کننده در عملیات نصر 3 در مقابله با اشراری که اموال عمومی سنگین را در سال 70 از منطقه دزدیده بودند"٬ "فرمانده سپاه زابل از سال 69 تا 79
معاون هماهنگ کننده منطقه مقاومت سیستان و بلوچستان از سال 79 تا 86"٬ "جانشین فرمانده منطقه مقاومت و جانشین فرمانده سپاه سلمان از سال 87 تا هنگام شهادت" اشاره کرد.

شهید ششم: سید وسام شرف الدین

«شهید سید وسام محسن شرف الدین» معروف به «سید نصر‌الله» از جمله نیروهای لبنانی بود که برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) و مردم مظلوم سوریه عازم این کشور شد.

این شهید سرانجام روز پنجشنبه هفتم آذرماه 92 در حومه دمشق به شهادت رسید.

***********************************************************

پ . ن .1. لازم به ذکر است در برخی سایت های خبری اسم شهید محسن حاج رضایی به اشتباه شهید محمدرضا حقیقی ذکر شده است!!! اما عکس شهید حاج رضایی توسط خانواده و دوستان آن بزرگوار مورد تایید قرار گرفته است و مشخصاتی که از شهید محمدرضا حقیقی ذکر شده دقیقاً مربوط به شهید محسن حاج رضایی می باشد.

پ . ن .2. امام کبیر ما فرمودند شهدا در قهقهه مستانه شان عند ربهم یرزقونند

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۹/۱۵
محمد رضایی

نظرات  (۱۵)

خوشا به حالشون
۱۵ آذر ۹۲ ، ۲۱:۱۲ پلاک شسته(حامد محمدی)
با مطلب (از سر شکم سیری)به روزیم
یه سر به ما بزن اقا رضایی
سلام
خیلی برام جالبه عکس حاج محسن تو خیلی از وبلاگ های ارزشی دیدم و اکثرإ هم به نام شهید حقیقی
نمیدونم حکایت این گمنامی در چیست
ولی میشه با یه حرکت جمعی اطلاع رسانی خوبی کرد
یازهرا
******************************************************
سلام
حکایت ها دارد این گمنامی...
لطفاً اطلاع رسانی کنید
۱۵ آذر ۹۲ ، ۲۳:۳۹ کنیز حضرت مادر(س)
سلام.
ممنونم از اطلاع رسانی خوبتون.
ان شالله خود آقا محسن اجر شمارا میدهد.
التماس دعا.
*******************************************************
سلام.
خواهشمند است شما هم اطلاع رسانی بفرمایید
سلام ایشالله خود شهدا اجرتا بدن.وقتی خوندم و عکسارو دیدم خیلی منقلب شدم.مطالبی که تو وبلاگت میذاری مطالب نابی هستش .ممنون
سلام . بعضی وقتا یه سرم به ما بزنی بد نیس !!
بابا با مرام !!
********************************************************
سلام. ما شما را زیارت میکنیم هر روز
البته چراغ خاموش!!!
۱۶ آذر ۹۲ ، ۲۳:۲۶ بیت های سوخته
فردا شهادت سه ساله حسین است ...
"عمه نگذاشت بفهمم در شام ××× سر موهای سرم دعوا بود ..."
پیش کش به رقیه سه ساله به روزیم ...
۱۶ آذر ۹۲ ، ۲۳:۵۷ پلاک شکسته
با مطلب(خاطرات چپکی) به روزیم

یاعلی
*********************************************************
موفق باشی
از حرف تا عمل فاصله بسیار است!!!
خوبه آدم ها یاد بگیرند که همه چیز را باهم قاطی پاتی نکنند!!!
از اون جهت میگم که جهت همه پیکان ها شده پسرک و وبلاگش.
آره...چون اگه اینطور نبود حداقل نظری که در مورد آخرین مطلب وبلاگم که در مورد شهدا و شهید محسن حاج رضایی هست را برای اطلاع دیگران تایید می کردید.(من کم پیش میاد نظر بذارم برای وبلاگ شما)
اصلاً برام مهم نیست تایید نشدن نظر من... من کار خودم و وظیفه ای که در قبال آقا محسن به گردن دارم را انجام میدم, اما خوب نیست این رفتارها از شمایی که دم از خدا و شهدا و حزب الله می زنید.
من به وبلاگ هیئت یادیاران سر می زنم چوبا خود این هیئت به هیچ عنوان مشکلی ندارم(مشکل من آدم هایی هستند که در راس امور قرار دارند و یه همچین رفتارهایی انجام میدند) که اگر بصیرتی بود نباید بین بچه های این هیئت چند دستگی ایجاد می شد.
خداوکیلی بامنطق و عدل این نظر و حرف های من را بخونید و این نظر را تایید کنید و به حرف های من جواب بدبد.
منتظرم
۱۹ آذر ۹۲ ، ۰۵:۴۲ قلم به دست
مادر نزائیده ...
به روزیم ...
********************************************************
مرگ بر امریکا
۲۰ آذر ۹۲ ، ۰۰:۴۶ گروه سیره شهدا
سلام
جلسه هفتگی گروه سیره شهدا جمعه شبها از ساعت 8 شب
مکان:گلزار شهدا- بیت الشهدا
منتظر حضور گرمتان هستیم
لطفا اطلاع رسانی کنید
خیلی جالب بود. مخصوصا عکس شهید حاج رضائی. واقعا ارزش داره که از شهدا می نویسید از آن مردان مرد ،آن هم این گونه مطالب بکر را.
اگه عکس دیگه ای هم از بعد شهادت شهید حاج رضائی دارید بزارید لطفا
**********************************************************
سلام.نظر لطف شما هست
چشم
۲۶ آذر ۹۲ ، ۰۳:۰۴ cassandan djalili
سلام آیت‌الله محمود امجد گفتند که حماقتها و جنایات دوره آقای احمدی‌نژاد باعث شده است که مردم اینها را ناشی‌ از اسلام بدانند. در نتیجه میشود گفت که آقای احمدی‌نژاد با حمایت رهبر عزما باعث دوری مردم از اسلام و بی‌دینی شده است. تنها راه حل عذرخواهی از مردم است.
سلام بزرگوار.
شهیدی که به اسم محسن حاج رضایی عکسشو زدید فکر میکنم شهید اهوازی باشه به اسم : حقیقی که توی گلزار شهدای اهواز دفن شده.تحقیق کنید که کدوم صحت داره.
ممنون اخوی
پ.ن.1.واقعا جالب بود.به اطلاعتم افزوده شد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی